ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΧΛΩΡΑΚΑ - ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ
Δευ-Παρ – 7.30-13.05
Τηλέφωνο: 26273781
Τηλεομοιότυπο: 26270986
Μενού

Ανακοινώσεις

ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΜΑΛΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

1. Προσέλευση – Αποχώρηση μαθητών:

Οι μαθητές προσέρχονται στο σχολείο μεταξύ 7:30 π.μ. - 7:45 π.μ. Τα μαθήματα αρχίζουν στις 7:45 π.μ.. και τελειώνουν στις 1:05 μ.μ.. Οι γονείς συνοδεύουν τα παιδιά μέχρι την είσοδο του σχολείου και τα παραλαμβάνουν έξω από το σχολείο, αμέσως μετά τη λήξη των μαθημάτων. Για την αποφυγή δυσάρεστων καταστάσεων, δεν επιτρέπεται η συνοδεία των μαθητών εντός του σχολικού χώρου.   Οποιαδήποτε καθυστέρηση στην προσέλευση τους αποβαίνει σε βάρος τους και σε βάρος της τάξης τους.  Οι είσοδοι του σχολείου θα κλείνουν στις 7:45 π.μ. Σύμφωνα με νέες αυστηρές οδηγίες του Υπουργείου, οι αργοπορούντες μαθητές θα πρέπει να συνοδεύονται από τον κηδεμόνα τους στο Γραφείο της Διεύθυνσης, για να υπογράφουν σχετικό έντυπο και αργότερα να εισέρχονται στην τάξη. 

Το σχολείο δε φέρει καμία ευθύνη για μαθητές που προσέρχονται στο σχολείο πριν την καθορισμένη ώρα ή παραμένουν στο σχολικό χώρο μετά τη λήξη των μαθημάτων.  Μαθητές που αποχωρούν για οποιοδήποτε λόγο πριν την καθορισμένη ώρα       τερματισμού των μαθημάτων, θα πρέπει να ενημερώνουν τη διεύθυνση και το άτομο που τους παραλαμβάνει να συμπληρώνει και να υπογράφει σχετικό έντυπο στη γραμματεία.

2. Απουσίες παιδιών

 «Η φοίτηση στην προδημοτική τάξη, στο δημοτικό σχολείο και στο γυμνάσιο είναι υποχρεωτική, μέχρις ότου ο μαθητής συμπληρώσει το γυμνασιακό κύκλο ή το δέκατο πέμπτο έτος της ηλικίας του, οποιοδήποτε από τα δύο επισυμβεί πρώτο.» [Άρθρο 3(1)] .  Για κάθε απουσία παιδιού, οι γονείς πρέπει να ειδοποιούν το σχολείο έγκαιρα, τηλεφωνικώς ή κατ΄ ιδίαν, από την προηγούμενη ή το πρωί της ίδιας ημέρας. Για απουσίες πάνω από πέντε μέρες,  για λόγους υγείας,  απαιτείται η προσκόμιση πιστοποιητικού του γιατρού που παρακολούθησε το παιδί, εκτός αν η διεύθυνση του σχολείου ενημερωθεί με άλλο τρόπο.  Για συνεχόμενες απουσίες πάνω από έξι μέρες, χωρίς να υπάρχει λόγος που να αξιολογείται από το διευθυντή του σχολείου ως σοβαρός λόγος, ο διευθυντής του σχολείου ειδοποιεί αμέσως το Διευθυντή Δημοτικής Εκπαίδευσης (οικείο Επαρχιακό Γραφείο Παιδείας).                                          

3. Στολή μαθητών

α) Καθημερινή Στολή:

Αγόρια                                                                                                                            

Γκρίζο κοντό ή μακρύ παντελόνι              

Άσπρη φανέλα ή πουκάμισο                    

Μπλε τρικό                                                   

Μπουφάν μπλε                                            

Παπούτσια μαύρα                                       

 Γκρίζες φόρμες                                           

Κορίτσια

Μπλε φούστα

Άσπρη φανέλα ή πουκάμισο

Μπλε τρικό

Μπουφάν μπλε

Παπούτσια μαύρα

Γκρίζες φόρμες

β) Επίσημη Στολή

Άσπρο πουκάμισο

Γκρίζο παντελόνι για τα αγόρια

Μπλε φούστα για τα κορίτσια.

Μαύρο παπούτσια με άσπρες κάλτσες.

γ) Στολή Γυμναστικής:

Παντελονάκι μπλε ή μαύρο

Φανέλα άσπρη

Κάλτσες άσπρες

Παπούτσια αθλητικά (όχι έντονα χρώματα)

 Φόρμες γκρίζες

Το κολάν που χρησιμοποιείται από μερικά κορίτσια δεν είναι μέρος της μαθητικής στολής και ως εκ τούτου απαγορεύεται.   Στο μάθημα της Γυμναστικής τα παιδιά δεν πρέπει να φοράνε κοσμήματα ή άλλα αντικείμενα που πιθανόν να προκαλέσουν τραυματισμό στο εαυτό τους ή στα άλλα παιδιά. Δεν επιτρέπεται σε κανένα παιδί να μη λαμβάνει μέρος στο μάθημα. Αν κάποιο παιδί αντιμετωπίζει σοβαρό πρόβλημα που επηρεάζει τη συμμετοχή του στο μάθημα, οφείλει να φέρει βεβαίωση από το γιατρό.

4. Κινητά τηλέφωνα:

Υπενθυμίζεται ότι απαγορεύεται η μεταφορά κινητού τηλεφώνου στα σχολεία Δημοτικής Εκπαίδευσης από τους/τις μαθητές/μαθήτριες.

Πρόσφατα, έχει παρατηρηθεί ότι μαθητές/μαθήτριες φορούν ρολόγια (smartwatches), τα οποία μπορεί να αξιοποιηθούν και ως κινητά τηλέφωνα. Σημειώνεται ότι, επειδή δεν είναι δυνατός ο καθημερινός έλεγχος από τους/τις εκπαιδευτικούς των συγκεκριμένων ρολογιών κατά πόσο, δηλαδή, φέρουν ή όχι κάρτα τηλεφώνου ή αν μπορούν να συνδεθούν μέσω ασύρματου δικτύου Bluetooth με συσκευή κινητής τηλεφωνίας, απαγορεύεται η μεταφορά και χρήση αυτών των ρολογιών. Η απαγόρευση αυτή στοχεύει, επίσης, στο να προστατεύσει τους/τις μαθητές/ μαθήτριες από τη σύνδεση των δικών τους ρολογιών με άλλες άγνωστες συσκευές και χρήστες, μέσω ασύρματου δικτύου Bluetooth. Η συγκεκριμένη απαγόρευση αφορά στην ασφάλεια των παιδιών και στην ορθή διαπαιδαγώγησή τους.

5.Απαγόρευση εισόδου στα σχολεία :

Η ασφάλεια των παιδιών είναι πρωταρχικής σημασίας και οφείλουμε να προλαμβάνουμε ανεπιθύμητες καταστάσεις.  Υπενθυμίζεται, ότι κανένας/καμία, που δεν έχει άμεση σχέση με τη διεξαγωγή των μαθημάτων και με το έργο του σχολείου, δεν επιτρέπεται να εισέρχεται στον χώρο του σχολείου, εκτός αν έχει προσκληθεί από το σχολείο ή έχει αιτηθεί και εγκριθεί η είσοδός του/της σε αυτό. Επισημαίνεται, επίσης, ότι, στον χώρο του σχολείου δεν επιτρέπεται να εισέρχονται γονείς ή και συγγενείς για να επισκεφθούν/συναντήσουν/συνομιλήσουν με  τα παιδιά τους.

Για την ασφάλεια και προστασία των παιδιών όλα τα κάγκελα του σχολείου θα παραμένουν κλειστά κατά τις ώρες λειτουργίας του σχολείου.  Για την είσοδο και έξοδο μαθητών θα χρησιμοποιούνται η κεντρική είσοδος (Α’ και Β΄τάξη), η δυτική είσοδος (Γ’ και Δ’ τάξη) και η βόρεια είσοδος (Ε’ και Στ’ τάξη)

6. Σχολική τσάντα:

Στη σχολική τσάντα πρέπει να υπάρχουν μόνο τα σχολικά βιβλία και η γραφική ύλη που χρειάζονται για τη χωρίς προβλήματα διεξαγωγή των μαθημάτων, σύμφωνα με το ημερήσιο πρόγραμμα των παιδιών. Βιβλία και γραφική ύλη που δεν χρειάζονται πρέπει νααφήνονται στο σπίτι.  Τα παιδιά μέσα στη σχολική τσάντα θα πρέπει να φέρνουν μόνο τα βιβλία και υλικά της ημέρας, 2-3 μολύβια ξυσμένα,1 σβηστήρι, 1 ρίγα. Συστήνεται ακόμη τα παιδιά να έχουν καθημερινά μαζί τους χαρτομάντιλα και το δικό τους αντισηπτικό για να μην σηκώνονται από τη θέση τους, καθώς και καπελάκι για τον ήλιο.

Οτιδήποτε επί πλέον, είναι αχρείαστο  και επιβαρύνει τη σωματική κατάσταση των παιδιών (παραμορφώσεις σπονδύλου, πόνους κ.λπ.) Προτρέπονται οι γονείς να ελέγχουν συστηματικά την τσάντα των παιδιών τους,  ώστε αυτή να έχει μόνο τα απαραίτητα βιβλία κάθε μέρας.  Παράλληλα οι μαθητές θα πρέπει να κατανοήσουν ότι η παράλειψη οργάνωσης της σχολικής τσάντας σε καθημερινή βάση (από το βράδυ και όχι το πρωί) εκλαμβάνεται ως αδιαφορία ή και αδυναμία να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις του.

7. Εμφάνιση – Ατομική καθαριότητα:

Οι μαθητές θα πρέπει να έρχονται στο σχολείο φορώντας τη στολή τους, όπως αυτή καθορίστηκε σε συνεννόηση με το  Σύνδεσμο Γονέων . Να έχουν πάντοτε καθαρά και κομμένα τα νύχια τους και τα μαλλιά τους περιποιημένα. Να αποφεύγονται οι υπερβολές, οι οποίες δεν συνάδουν με τη μαθητική ιδιότητα: όπως τα πολύ μακριά μαλλιά στα αγόρια ή το ιδιόρρυθμο κούρεμα, τα βαμμένα μαλλιά καθώς και περίεργες κομμώσεις, τα κοσμήματα, τα βαμμένα νύχια. Ιδιαίτερη προσοχή χρειάζεται στην τήρηση των βασικών κανόνων υγιεινής (καθημερινό λούσιμο, καθαρός ρουχισμός, κομμένα νύχια, συστηματικός έλεγχος στο κεφάλι για ψείρες).

8.  Ασφάλεια προσωπικών αντικειμένων

Οι μαθητές/μαθήτριες δεν ενδείκνυται να φορούν στο σχολείο ρολόγια μεγάλης αξίας και κοσμήματα για ευνόητους λόγους. Σημειώνεται ότι, σε περίπτωση απώλειάς τους, το σχολείο δεν φέρει καμία ευθύνη. Παράλληλα, και κυρίως για λόγους ασφάλειας των ίδιων των μαθητών/ριών, συστήνεται να μη φορούν κοσμήματα ή άλλου είδους προσωπικά στολίδια (π.χ., περιδέραια, βραχιόλια), καθότι τέτοια αντικείμενα μπορεί να αποτελέσουν αιτία τραυματισμού. Επιπρόσθετα, την ημέρα που οι μαθητές/ μαθήτριες έχουν Φυσική Αγωγή, να μη φορούν οποιοδήποτε κόσμημα/στολίδι ούτε καν ρολόγια. Σε περίπτωση που, παρά τις συστάσεις, εκ μέρους του σχολείου, μαθητές/μαθήτριες εξακολουθούν να φορούν κοσμήματα/στολίδια/ρολόγια την ημέρα που έχουν Φυσική Αγωγή, θα πρέπει, κατά τη διάρκεια του συγκεκριμένου μαθήματος, να τα αφαιρούν και να τα παραδίδουν στη Γραμματεία του σχολείου, για να τους τα φυλάσσει, μέχρι την ολοκλήρωση του μαθήματος.

9.  Δεδομένα Προσωπικού Χαρακτήρα

Σύμφωνα με την Επίτροπο Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, τόσο οι φωτογραφίες όσο και τα βίντεο που παράγονται στις σχολικές εκδηλώσεις που διοργανώνουν οι σχολικές μονάδες αφορούν σε προσωπικά δεδομένα των μαθητών/ριών. Ως εκ τούτου, καθίσταται απαραίτητη για σκοπούς νόμιμης συλλογής (λήψης εικόνων/βίντεο) και χρήσης τους (ανάρτηση εντός του περιβάλλοντος της σχολικής μονάδας ή σε έντυπα ή ηλεκτρονικά μέσα στο Διαδίκτυο κ.λπ.) η εξασφάλιση της γραπτής συγκατάθεσης των γονέων και νόμιμων κηδεμόνων των μαθητών/ριών. Με βάση τα δεδομένα αυτά, οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/ριών μπορούν να φωτογραφίζουν/μαγνητοσκοπούν τα δικά τους παιδιά. Δεν μπορούν, όμως, να προβαίνουν σε δημοσιοποίηση φωτογραφικού υλικού ή και βίντεο στα οποία εμφανίζονται και άλλα παιδιά, χωρίς να έχουν εκ των προτέρων εξασφαλίσει τη συγκατάθεση των γονέων/κηδεμόνων τους.

10. Μέτρα πειθαρχίας:

Η πειθαρχία, αν και είναι αποτέλεσμα της παιδείας, αποτελεί προϋπόθεση για την προαγωγή του σχολικού έργου και της ενδεδειγμένης συμπεριφοράς των παιδιών και επιδιώκεται με την παιδαγωγική πειθώ.  Βασικός μακροπρόθεσμος παιδαγωγικά στόχος, είναι η ανάπτυξη σε κάθε μαθητή της ικανότητας για ενσυνείδητη αυ­τοπειθαρχία. Ο Διδασκαλικός Σύλλογος, αλλά και η κάθε τάξη ειδικότερα θα διαμορφώσει τον Κώδικα Καλής Συμπεριφοράς του σχολείου μας, στα πλαίσια του Κώδικα Καλής Συμπεριφοράς που έχει ετοιμαστεί και αποσταλεί από το Υ.Π.Π.Α.Ν. Ο Κώδικας θα αποτελέσει αντικείμενο συζήτησης και επεξεργασίας μέσα στην τάξη, ώστε να γίνει κατανοητός από όλα τα παιδιά.

Αναρτάται σε πινακίδα της τάξης για τήρηση και σεβασμό από όλους τους μαθητές.  Μαθητής που παραβιάζει τον Κώδικα υπόκειται σε ποινές, όπως καθορίζονται από τους κανονισμούς Δημοτικής Εκπαίδευσης. Σύντομα θα σας αποσταλεί ο Κώδικάς Καλής Συμπεριφοράς του σχολείου, που θα ετοιμαστεί σε συνεργασία με το Κεντρικό Μαθητικό Συμβούλιο.

11.  Κατ΄ οίκον εργασία:

Το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού θεωρεί ότι η κατ΄ οίκον εργασία αποτελεί το πρώτο κοινωνικό συμβόλαιο μεταξύ σχολείου και οικογένειας. Είναι ο τρόπος με τον οποίο μπορούν οι γονείς να παρακολουθούν την εργασία που γίνεται στην τάξη, αλλά παράλληλα και ο τρόπος με τον οποίο οι δάσκαλοι παρακολουθούν το ενδιαφέρον των γονιών για τα παιδιά τους και το βαθμό στον οποίο τα παιδιά έχουν κατανοήσει τα όσα διδάχτηκαν.

 Η ανάθεση εργασιών στο σπίτι, που είναι δημιουργικό συμπλήρωμα της εργασίας που γίνεται στην τάξη, χρειάζεται. Είναι απαραίτητη, για να μάθουν τα παιδιά να εργάζονται μόνα τους, να δημιουργούν, να αυτενεργούν, να είναι υπεύθυνα.

Στην Α΄ τάξη ο ρόλος των γονιών είναι ιδιαίτερα σημαντικός και χρειάζεται όχι μόνο ο έλεγχος, αλλά και η συνεχής καθοδήγηση και βοήθεια, αφού τα παιδιά δεν είναι ακόμα σε θέση να διαβάσουν από μόνα τους. Η κατ’ οίκον εργασία στην Α΄ τάξη είναι πολύ ουσιαστική, γιατί τα παιδιά χρειάζονται συνεχή επανάληψη των όσων έχουν διδαχτεί στην τάξη μέχρι να αποκτήσουν την αναγνωστική ικανότητα.

Από το Σχολείο.